[O2] BSE przewody zapłonowe i świece

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • logan_x
    Rider
    • 2011
    • 401
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #51
    Kiedyś czytałem na forum, że na problemy z szarpaniem podczas przyspieszania pomogło przeczyszczenie połączeń elektrycznych (chyba masy) pod obudową akumulatora.
    Porada dotyczyła O1, ale może warto sprawdzić.

    Komentarz

    • Johnny_B
      Rider
      • 2008
      • 372

      #52
      To nie jest takie ciągle szarpanie tylko to zdarza się raz i potem auto nie przyspiesza. Po zmianie biegu ewentualnie wysprzegleniu wszystko wraca do normy.

      Komentarz

      • nieznany20
        Classic
        • 2014
        • 30

        #53
        Witam,
        Podczepie się pod temat.

        Posiadam skode II 1,6 fsi. Od pewnego czasu borykam się z problemem. Auto na małych obrotach "trzęsie" jak przyspieszam czuję xe nie mrawo to idzie. Po namyśle i dumie nad problemie pomyskalem ze to cewki lub świece albo przewody.
        Proszę o opinie na ten temat czy dobrze myślę? A także jeżeli mam rację to co wymienić świece i przewody czy cewki (nie wiem na jakie firmy patrzeć szukam które są warte polecenia)

        2 pytanie ile to może kosztować ??

        Komentarz

        • Johnny_B
          Rider
          • 2008
          • 372

          #54
          U mnie wymieniono dzisiaj cewkę i przewody i problem jak na razie sie nie powtórzył. Widziałem cewkę po wyjęciu z auta i była ukruszona na dwóch wtykach no i sporo zielonego w środku, tak wiec myślę ze to był powód tego mulenia i braku mocy. Teraz jeżdżę i testuje...

          cewka i kable z BERU

          Komentarz

          • Rosomak
            L&K
            • 2011
            • 1365
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #55
            Z uwagi na to że już minęło kilka lat od momentu jak zaczeli a nawet zakończyli produkcję O2Tour. Mam pytanie do użytkowników czy ktoś z was wymieniał przewody zapłonowe w silniku 1.6 BSE na NGK RC-VW254? Czy one NA PEWNO pasują (długością)??? W wyszukiwarce NGK nie ma oznaczeń silnika BSE.

            Kto z całą pewnością potwierdza że NGK RC-VW254 są odpowiednie długością i nie są za bardzo napięte?
            Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
            http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
            Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

            Komentarz

            • Wojtenio
              L&K
              • 2012
              • 1094
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #56
              Cofnij się parę postów do tyłu i zobaczysz potwierdzenie z fotkami , nawet sam o to pytałeś . Ja obecnie na nich jeżdżę i powiem ze są OK a nawet troszkę dłuższe od OE.Lepiej się je zakłada .

              Komentarz

              • Rosomak
                L&K
                • 2011
                • 1365
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #57
                Powiedz, łatwo zmienia sie przewody zapłonowe, bo jak patrzyłem, to cewka jest w ujowym miejscu.
                Demontowałeś coś z osprzętu w komorze silnika, aby wymienić kable?
                Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 10960
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #58
                  trzeba wyjąć pompę powietrza wtórnego (napowietrzania spalin) i masz dostęp do cewki
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • Rosomak
                    L&K
                    • 2011
                    • 1365
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #59
                    Trudny jej demontaż jest? Jest na co w szczególności uważać przy tym?
                    Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                    http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                    Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                    Komentarz

                    • Wojtenio
                      L&K
                      • 2012
                      • 1094
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #60
                      Trzeba wypiąć dwa węże przez ściśnięcie zabezpieczenia ( jak będziesz potem montował to zwróć uwagę czy dobrze wskoczyły zabezpieczenia ) , potem trzy śruby na klucz 10 no i wcześniej wypiąć wtyczkę z zasilaniem . I pompa na wierzchu , dostęp do kabli bardzo dobry . Zwróć też uwagę na stan styków w cewce na trzecim cylindrze , nie wiem czemu ale prawie u wszystkich pojawia się tam biały nalot .
                      Lub w ten sposób razem ze wspornikiem pompy
                      https://www.youtube.com/watch?v=R4zPEGnSpfs .

                      Komentarz

                      • Rosomak
                        L&K
                        • 2011
                        • 1365
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #61
                        Zamieszczone przez Wojtenio Zobacz wpis
                        Zwróć też uwagę na stan styków w cewce na trzecim cylindrze , nie wiem czemu ale prawie u wszystkich pojawia się tam biały nalot .
                        jak bedzie, to co to oznacza? Czyścimy i już?
                        Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                        http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                        Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 10960
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #62
                          wszystkie czyścimy
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          • Wojtenio
                            L&K
                            • 2012
                            • 1094
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #63
                            Na pozostałych nie będzie co czyścić bo będą w idealnym stanie , ale zwróć na to uwagę . Ciekawi mnie bardziej dla czego tak się dzieje .Jedynie co mi się nasuwa na myśl to to że 3 cylinder ma najdłuższy kabel . Ale takie zjawisko nie powinno występować .

                            Komentarz

                            • Pawelt
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 189
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #64
                              A który styk jest do 3 cylindra? Jeden ze styków ma bardzo blisko do ramy mocującej pompę powietrza wtórnego i tam się lubią robić przebicia.

                              Komentarz

                              • Rosomak
                                L&K
                                • 2011
                                • 1365
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #65
                                Kto wymieniał ostatnio przewody zapłonowe w 1.6BSE????????????????
                                Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                Komentarz

                                • aronus
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 643
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #66
                                  Zamieszczone przez Rosomak Zobacz wpis
                                  Kto wymieniał ostatnio przewody zapłonowe w 1.6BSE????????????????
                                  Jakiś czas temu wymieniał mi Krzynol na NGK RC-VW254 i pasowały.

                                  Komentarz

                                  • Rosomak
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1365
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #67
                                    Czym różnią się świece NGK V-Line 24 od V-Line 27 ???
                                    Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                    http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                    Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                    Komentarz

                                    • k-pax
                                      Drive
                                      • 2013
                                      • 96
                                      • Octavia I combi (1U5)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #68
                                      Zamieszczone przez Rosomak Zobacz wpis
                                      Czym różnią się świece NGK V-Line 24 od V-Line 27 ???
                                      V-line 24 przerwa 1,0 a V-line 27 bodajże 0,8 (obydwie trójelektrodowe). Stosuje te drugie w bfq z gazem i spisują się nieźle.
                                      Pozdrawiam
                                      k-pax

                                      Komentarz

                                      • Rosomak
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1365
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #69
                                        Wymieniłem u siebie przewody zapłonowe* na NGK RC-VW254 oraz świece na NGK V-Line 24 (BKUR6ET-10).
                                        Przewody zapłonowe RC-VW254 pasują bardzo dobrze i są niewiele dłuższe od oryginalnych (BREMI), które miałem założone.

                                        Świece V-Line 24 i przewody NGK RC-VW254 były M.in France, a NGK pakowane dla VAG są M.in Japan.

                                        Do silnika 1.6BSE pasują jeszcze na pewno przewody BERU ZEF1224 (są długością takie same jak NGK RC-VW254, choć katalogowo mogą się z nimi nie zamieniać - co sklep to inna odpowiedź).
                                        Te BERU są natomiast z deka wygodniejsze w demontażu-montażu od NGK, bo mają odpowiednie metalowe zakończenie osłony izolatora świecy, co ułatwia dobry montaż za pomocą odpowiednio wyprofilowanego drutu (w przypadku NGK RC-VW254, jest to nieco utrudnione, bo zakończenie jest gumowe).

                                        *- wymiana przewodów nie obędzie się bez demontażu pompy powietrza
                                        Załączone pliki
                                        Ostatnio edytowany przez Rosomak; 19138.
                                        Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                        http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                        Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                        Komentarz

                                        • Andrzej.P
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1516
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #70
                                          Jako, że część wpisów poszła w kosmos, jeszcze raz - tym razem na pewno krócej. W lipcu zmieniałem świece, przewody no i w komplecie uszczelki kolektora. Zestaw podobny jak u kolegi powyżej, czyli:
                                          NGK RC-VW254
                                          NGK BKUR6ET-10 2397
                                          ELRING 475.931
                                          ELRING 240.120

                                          Silnik pracuje bardzo dobrze, przewody - jak już wspomniane - sa trochę dłuższe od fabrycznych.

                                          Robota do ogarnięcia samemu; jedyne, co wkurza, to średni dostęp do śrub kolektora, koniecznośc odkręcenia pompy powietrza i kilka innych drobiazgów, które tam pepiki albo helmuty powymyślały.

                                          czesci.jpgkolektor.jpg
                                          Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                          FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                          Komentarz

                                          Pracuję...